حزب‌الله: امام خمینی، معامله قرن را 40 سال به تأخیر انداخت  
کد خبر: 3877533
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

حزب‌الله: امام خمینی، معامله قرن را 40 سال به تأخیر انداخت  

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله اعلام کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب خود چهل سال «معامله قرن» را به تأخیر انداخت و چهل سال به جهان فرصت داد تا در جایگاهی شایسته برای مقابله با رژیم اسرائیل و پروژه آمریکایی قرار بگیرد.    

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، «سید ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله اعلام کرد: پس از رونمایی آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود، مرحله جدیدی از درگیری و نزاع آغاز شده است.
 
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، السید گفت: قرار بود معامله قرن بر پایه پیروزی بر لبنان و پیروزی بر ایران پس از جنگ با عراق سپس بر پایه سقوط سوریه عملی شود اما این اتفاق نیفتاد. آمریکایی‌ها دیگر یک گزینه بیشتر نداشتند اینکه به صورت یک‌طرفه و در نبود طرف فلسطینی گزینه خود را تحمیل کنند و این نشان دهنده شکست و ناتوانی است.
 
السید ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران معامله قرن را چهل سال به تأخیر انداخت و مانع از تحقق آن توسط آمریکایی‌ها شد؛ وی چهل سال به جهان فرصت داد تا در محاسبات خود بازنگری کند و در جایگاهی شایسته برای مقابله با اسرائیل و پروژه آمریکایی قرار بگیرد.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله در ادامه گفت: مقاومت در لبنان نیز مانع از آن شد که آمریکاییها و اسرائیلی‌ها بتوانند معامله قرن را محقق کنند.
 
ترامپ در هشتم بهمن ماه از طرح خود رونمایی کرد و از آن زمان تا کنون فلسطینی‌ها دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زده‌اند. پنجشنه هفته گذشته کرانه باختری و قدس شاهد چندین عملیات مقاومتی در رد این طرح بود که طی آن شانزده نظامی اسرائیلی زخمی شدند و چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.
 
سازمان آزدی‌بخش فلسطین سندی شامل ۳۰۰ مورد نقض قوانین بین‌الملل در طرح ادعایی صلح آمریکا آماده کرده است و قصد دارد همزمان با سفر رئیس تشکیلات خودگردان به نیویورک، آن را میان اعضای شورای امنیت پخش کند.
 
انتهای پیام
captcha